Top-ads

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Rzeki, morze i jeziora-Z wizytą w Szkocji

By | 18:20 2 comments


  Witam serdecznie. Jak co miesiąc, tak i w tym, przyszła pora na kolejną porcję informacji związanych z życiem
w Szkocji. Dziś chciałabym pokazać parę zdjęć z miejsc, które odwiedzałam. Mam nadzieję, że zaciekawię Was i tym razem.






Kiedy mieszkałam w Polsce bardzo często jeździłam z rodziną, czy ze znajomymi nad jeziora, zalewy, rzeki i potoki. Bardzo Lubiłam te wypady. Szum wody, słońce i grillowanie. Oj tak, tak lubiłam. A skoro coś lubimy, to dlaczego mielibyśmy z tego rezygnować? Nowe miejsca, to świetna okazja do zwiedzania wraz ze znajomymi.

Tutaj w Szkocji jest bardzo dużo jezior, rzek, kanałów, czy potoków. No i oczywiście dookoła morze. Jeżeli tylko dopisze nam pogoda, śmiało możemy ruszać przed siebie.





Loch Lomond & Loch Awe


  Loch Lomond, obok Loch Ness jest najbardziej znanym jeziorem w Szkocji. Rozdziela  niziny (Lowlands) w środkowej Szkocji od górzystych Highlands na północy. Pod względem powierzchni (71 km2) jest największym jeziorem w Wielkiej Brytanii. Należy do parku narodowego Loch Lomond and the Trossachs National Park. Nad wschodnim brzegiem jeziora wznosi się Ben Lomond (974 m n.p.m.). Jeżeli będziecie się tam wybierać, to warto się ciepło ubrać. Na jeziorze znajduje się ok 60 wysp.


Można tu pożeglować, uprawiać sporty wodne, łowić ryby rzecz jasna, pograć w golfa. Dla miłośników spacerów, czy jazdy na rowerze, też nie zabraknie rozrywki. Dla zakupoholiczek jest również odpowiednie miejsce :)









  Loch Awe jest najdłuższym (ok 41 km) jeziorem słodkowodnym w Szkocji. Posiada jedną wyspę. Przez akwen przepływa rzeka o tej samej nazwie, na której zbudowano elektrownię wodną. Na brzegu jeziora znajdują się ruiny zamku Kilchurn Castle i kościoła, które można zwiedzić. Tu również można spędzić miło czas wędkując, spacerując, czy po prostu leżąc nad brzegiem jeziora. Każdy znajdzie coś dla siebie.











Gourock & Greenock


  Przenosimy się nad morze. Łatwo byłoby mi wkleić tu zdjęcia ze znanych i często odwiedzanych miejsc. Jednak ja

i Pan Narzeczony lubimy zwiedzać nie tylko takie rejony. Są miejsca, które żyją dniem codziennym. Nie ma wielu turystów, a mimo to lubimy tam wracać. Te dwa miasteczka położone są nad morzem, niedaleko Port Glasgow. Można tu oczywiście łowić ryby, słuchając opowiadań starszych Szkotów. Jest park, gdzie można pograć w piłkę, urządzić sobie piknik, poopalać się. Znajduje się tu również punkt widokowy, z którego można podziwiać pięknie widoki
na miasteczka, port i morze. Jest pełno pub'ów i restauracji. Coś dla każdego.











Rzeki, kanały i inne potoki

  Kiedy pogoda dopisuje chętnie wybieramy się na spacery. W okolicy można znaleść dużo ciekawych miejsc i wcale nie musimy jechać gdzieś daleko.


Kirkintilloch Clyde Canal


Craig Maddie reservoir Milngavie


Queens Park Glasgow


Kelvingrove Park Glasgow



  Mam nadzieję, że dzisiejszy post przypadnie Wam do gustu i zachęci do odwiedzenia Szkocji. Ja ogromnie się cieszę, że wokół nas jest tyle ciekawych miejsc do zwiedzania, a ile jeszcze nieodkrytych...




Pozdrawiam Tysiowa xxx




Nowszy post Starszy post Strona główna

2 komentarze:

  1. Czuję ogromny sentyment do Szkocji, piękne miejsca, widoki, ludzie.. :) Bywałam w Glasgow dosyć często. Trochę tęsknię. Ładne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń