Top-ads

Obsługiwane przez usługę Blogger.

DIY Christmas decorations- Świąteczne dekoracje II

By | 20:58 1 comment


  Witam serdecznie. Dziś miał być koniec świata. Nie skończył się, więc żyjemy dalej :D
Przeczytałam dziś, że Isaac Newton przepowiedział kolejny na 2060. No cóż, mnie takie informacje nie interesują, choć czasem miałam ubaw czytając o bunkrach, schronach, czy ataku zombie.

  Wracamy do tematu. Święta już za rogiem. Wczoraj pierwszy raz oprawiałam karpia ( ciekawe, czy będzie    
mi smakował tak samo). Dziś sprzątanie i lista zakupów na jutro. W przerwie chciałam pokazać kolejną ozdobę choinkową, którą wczoraj zrobiłam.




Bardzo łatwy i szybki sposób na piękną i pachnącą choinkę. Suszone pomarańcze z goździkami.

Potrzebujemy: pomarańczę (na 1.5m choinki użyłam jednej), gożdziki, igłę i nitkę oraz papier do pieczenia.




Pomarańczę kroimy w plasterki (ok.0.5cm), następnie nawlekamy na nie nitkę (ja wbijałam igłę w miąsz). Dobrze jest to zrobić na tym etapie, gdyż podczas suszenia miąsz wysycha i trudno jest przebić go później igłą. Gotowe układamy na papierze do pieczenia. Suszymy w piekarniku w 100st.C, stopniowo zwiększając temp. Takie suszenie może nam zająć trochę czasu (mnie 3h), dlatego ja położyłam je na kominku. Jeżeli macie szeroki kaloryfer, to polecam bardziej tą metodę (przy okazji w domu będzie się unosił zapach pomarańczy).




Opcjonalnie można ponabijać pomarańczki goździkami. Wzór dowolny. Gotowe. Wystarczy powiesić na choinkę.



***


  Przy okazji Świąt chciałam napisać o małej ciekawostce. W Szkocji jest zwyczaj dawania sobie kartek z życzeniami znajomym w pracy. Moja szefowa przynosi zawsze cukierki i kartki wraz z kuponem lotto dla każdego pracownika.




Kto wie, może uda mi się wygrać :D a wtedy łapię za dowód i lecę do Polski :D




Uciekam dalej sprzątać. Mam nadzieję, że i ten pomysł przypadnie komuś do gustu.


Pozdrawiam Tysiowa xxx




TU znajdziecie pomysł na ozdoby z orzechów i makaronu.


Nowszy post Starszy post Strona główna

1 komentarz: