Top-ads

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Rumowa odżywka do włosów

By | 20:21 Leave a Comment


  Dawno temu, kiedy moja babcia opowiadała mi o domowych sposobach na maseczki do twarzy, czy do włosów, niechętnie ich słuchałam. Byłam na etapie kupowania reklamowanych, markowych produktów. Wtedy wydawało mi się, że są one o stokroć lepsze niż te, robione w domu (i mniej czasochłonne). Kiedyś jednak nie miałam takich problemów z wypadaniem włosów, z jakimi borykam się teraz. Tak więc jak trwoga, to ... .

  Dziś chciałabym napisać o odżywce do włosów suchych, zniszczonych (także dietą, czy przebytą chorobą) z rumem i jajkiem.





Potrzebujemy:


  • 2 łyżki stołowe rumu
  • 1 całe jajko

Mieszamy dobrze składniki, nakładamy na umyte włosy i wcieramy w skórę głowy. Pozostawiamy 2- 10 min, po czym spłukujemy letnią wodą ( ciepła ścięłaby białko). Dziewczyny, ze skłonnością do przetłuszczania się skóry głowy, mogą taką mieszanką natrzeć skórę głowy i włosy, po czym spłukać. 
Moja ciocia używa tej mikstury jako szampon do włosów. Ciekawa jestem jej oceny.

Dobra rada. Jeżeli macie gęsią skórkę na myśl o zimnej wodzie, oddzielcie samo żółtko do odżywki/ płukanki. Przy jajecznych maseczkach często zdarza się, że musimy zmyć, a nie spłukać włosy. Jeżeli produkt zostaje na Waszych włosach, polecam zmycie go delikatnym szamponem, najlepiej tym bez SLS. 



Melasa-  główny składnik rumu, to naturalny cukier, wytwarzany z trzciny cukrowej. Jest bogatym źródłem żelaza i wapnia, miedzi, magnezu, potasu, cynku i witaminy z grupy B, co korzystnie wpływa na stan skóry, a co za tym idzie, na stan włosów. 

Jajko- w jego skład wchodzą prawie wszystkie składniki odżywcze z wyjątkiem witaminy C. Te najcenniejsze znajdują się w żółtku. Tam znajdują się również jednonienasycone i nasycone kwasy tłuszczowe, a także żelazo i fosfor potrzebne włosom. Odżywia, wzmacnia, regeneruje skórę głowy i cebulki włosowe. 




Czy któraś z Was słyszała o takiej maseczce? Co myślicie o niej?


Pozdrawiam Tysiowa xxx




Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: