Top-ads

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Baked bananas

By | 21:52 17 comments


Coś słodkiego na nasze podniebienia- pieczony banan i lody. Przepis znaleziony w gazetce z Asdy.



Nastawiamy piekarnik na 200C/ 180C (elektryczny/ gazowy). Banany obieramy ze skórki i kroimy wzdłuż. Układamy na brytfance, wyłożonej folią aluminiową i polewamy sosem. Na koniec posypujemy kilkoma orzchami. Prażymy w piekarniku ok. 15min.

Sos: Kilka łyżek rumu (u mnie na 3 banany 4 łyżki) mieszamy z łyżką masła i 2- 3 łyżkami miodu. Ponieważ mój miód jest w postaci stałej, mieszankę podgrzałam na ogniu przez ok. 5min. 




Banany układamy na talerzu, polewamy sosem z pieczenia i dodajemy ulubione lody. U mnie tofi z miodem.




Gorący, pijany banan i zimne lody to idealny podwieczorek. Zamiast bananów możecie użyć jabłka. mnie zabrakło orzechów, ale i bez nich mi smakowało.

Zbieram gazetki ze sklepów i szukam inspiracji. W nich zawsze znajdę coś ciekawego.



Znalazłam w nich ciekawy przepis na gruszkę w winie i mam zamiar wypróbować przepis. Dam znać jeśli zasmakuje.

Maseczki z tych owoców oczyszczają, odżywiają i ujędrniają skórę, poprawiają jej koloryt i łagodzą podrażnienia. Za maseczkę taką będzie wdzięczna - zwłaszcza zimą - nie tylko twarz i szyja, ale także dłonie, łokcie i kolana, na skórę których podziała ona zmiękczająco. Wystarczy banan rozcisnąć i wymieszać np. z łyżeczką oleju z pestek winogron czy oliwy z oliwek bądź ze słodką śmietanką i paroma kroplami soku z cytryny.

Pozdrawiam Tysiowa xxx


Nowszy post Starszy post Strona główna

17 komentarzy:

  1. pieczone banany z lodami wyglądają przepysznie i na pewno równie dobrze smakują :) muszę wypróbować!
    przepis na gruszkę w winie również brzmi kusząco .. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko wypróbuję ta gruszkę, to dam znać :)

      Usuń
  2. Eh... narobiłaś apetytu aż w żołądku skwierczy a tu trzeba obejść się smakiem i ewentualnie zastąpić tę aromatyczność świeżym, surowym bananem ;)
    Pzdr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze świeżego banana można polać miodem lub innym syropem i posypać orzeszkami :)

      Usuń
  3. Pieczone banany z lodami mój ulubiony deser!! Do tego adwokat, a i banany koniecznie pieczone na rumie!! Niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MMniam. Nie wpadlam na pomysl z adwokatem :)

      Usuń
  4. Ja lubię banany pieczone z lodami, coś pysznego!
    Bardzo to apetycznie zrobiłaś.
    Pozdrawiam Maya :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje. Milo czytac taki komentarz :)

      Usuń
  5. zawsze chciałam spróbować smażonych bananów, te są nawet lepsze bo pieczone, chyba się skuszę na wykonanie:]

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie same robiłam chodząc do szkoły średniej lody zjadłabym z miłą chęcią ale bananów nie lubie fuj fuj :P Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to zostaja lody, syrop i orzeszki do posypania :)

      Usuń
  7. zaintrygowalas mnie. Ciekawa jestem jak smakuje taki pieczony banan :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pieczone banany rewelacja <3
    polecam każdemu :)

    www.classicorcool.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam pieczone banany :D Ja jadłam toffi lub z czekoladą, nigdy nie próbowałam z rumem :P Trzeba spróbować bo wygląda to naprawdę przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń