Top-ads

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Sałatka Gyros

By | 16:55 12 comments


  Dziś przychodzę do Was z przepisem na sałatkę, która może być przebojem tego lata na Waszym stole. Okres grillowania w pełni. Nie samym mięsem człowiek się zajada. Taka sałatka, to świetny dodatek nie tylko w lecie. Robię ją często w domu i zawsze zajadamy się nią tak samo pysznie. 


Składniki:

- filet z kurczaka,
- średnia kapusta pekińska,
- przyprawa gyros (u mnie Knorr'a),
- duża, czerwona cebula,
- 4-5 ogórków konserwowych,
- puszka kukurydzy,
- puszka czerwonej fasolki,

Sos:

- duży jogurt naturalny,
- 3-4 łyżki majonezu,
- 4-5 łyżek ketchupu pikantnego,
- 3-4 ząbki czosnku,
- pęczek koperku,
- sól, pieprz.




Pierś z kurczaka myjemy, kroimy w miarę drobną kostkę. Obtaczamy w przyprawie gyros i odstawiamy do lodówki na godzinę. Później smażymy na oliwie lub oleju, aż do zrumienienia. 

W salaterce układamy warstwowo:

- poszatkowaną kapustę,
- usmażone piersi z kurczaka,
- pokrojoną w kostkę cebulę,
- pokrojone w kostkę ogórki konserwowe,
- opłukaną i odsączoną kukurydzę,
- opłukaną i odsączoną fasolkę,


Po około pół godziny mieszam wszystko i odstawiam na kolejne pół godziny.


Do miseczki wlewamy jogurt naturalny, dodajemy majonez, ketchup, wyciśnięty przez praskę czosnek i posiekany pęczek koperku. Doprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy do sałatki i wszystko mieszamy.

Sałatka najlepiej smakuje na drugi dzień ( o ile jeszcze coś zostanie).

Moje uwagi:

- możecie pominąć krok mieszania sałatki, zalewając ją sosem przed samym podaniem,
- opcjonalnie zamiast ogórków korniszonych, można dodać kiszone,
- również opcjonalnie można dodać świeżą paprykę, np. czerwoną,
- polecam spróbować ją zawiniętą w placek 'tortilla'.


Smacznego !
Nowszy post Starszy post Strona główna

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam, chociaż moja wersja jest bez czerwonej fasoli :))) może kiedyś spróbuje z!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta sałatka jest jak kameleon :) mozna w niej zmieniac skladniki :0 mnie z czerwona fasolka samkuje. Rowniez pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Omnomnomnom.. ale mi narobiłaś ochotę! W prawdzie robię trochę inaczej, ale smak pewnie i tak podobny! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robiłam ostatnio ale bez fasoli bo tej nie lubię ! Ale teraz mam znowu na nią ochotę ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jedna z moich ulubionych sałatek ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. pare dni temu mialam na taka wlasnie strasznie ochote, moja kolezanka robila podobna

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam tą sałatkę, robię ją prawie identycznie, sosem polewam na koniec, na sam wierzch ścieram zółty ser, z tortillą nie próbowałam - świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tortilla pycha, a ja musze koniecznie sprobowac z zoltym serem :)niby jedna salatka, a tyle kombinacji i modyfikacji :)

      Usuń
  7. Sałatka wygląda pysznie :) Zdarza mi się robić podobną, ale bez fasolki i czosnku w sosie, muszę wypróbować Twoją wersję :)

    OdpowiedzUsuń