Top-ads

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Tęczowy tag, czyli moja kolorowa pielęgnacja + ciekawostki

By | 19:02 10 comments

"Żeby była tęcza, najpierw musi spaść deszcz..."


  Zapewne każda z nas ma w swojej łazience/ kosmetyczce kosmetyki w kolorach tęczy. Ja postanowiłam ich poszukać i Wam je zaprezentować. Oto co znalazłam.




Czerwony- Nazwa koloru czerwonego w języku polskim pochodzi od nazwy czerw określającej larwę owada zwanego czerwcem polskim, z którego od średniowiecza uzyskiwano koszenilę, służącą do barwienia tkanin na kolor czerwony. Czerwień symbolizuje siły witalne, życie i piękno, ekstrawertyzm, odwagę, antydepresyjność, asertywność, determinację, przyjazność, ciepło i wrażliwość. Jest kojarzona z organizacjami charytatywnymi. To także symbol rewolucji.


 Balsam do ust marki eos. Bardzo dobrze nawilża i pielęgnuje moje usta. Pięknie pachnie cytrusowymi owocami. Ma dobry skład. Bardzo polecam.

***


Pomarańczowy kolor zaliczany do rodziny kolorów jaskrawych z palety barw podrzędnych. Powstaje po zmieszaniu dwóch podstawowych barw: czerwonej i żółtej. Nazwa koloru pomarańczowego wzięła się od nazwy owocu pomarańczy(franc. pomme orange - pomme - owoc, a orange - z arab. narandj). Regeneruje, ożywia, ogrzewa, Pobudza energię łagodniej niż kolor czerwony i spokojnie ją regeneruje. Likwiduje skórcze. Reguluje ciśnienie krwi. Wspomaga trawienie i przemianę materii.


Maska do włosów z karotką i siemieniem lnianym. Bardzo dobrze nawilża i regeneruje włosy, nie obciążając ich. Włosy są lśniące, sprężyste. Wielka, litrowa butla, przez co produkt starcza na długo.  Polecam. 

***


 Żółty- Światło czerwone i zielone jest postrzegane przez ludzkie oko jako kolor żółty. Kolor słońca. Jest najbardziej świetlaną z barw cieplnych. Wpływa korzystnie na psychikę melancholików i ponuraków dodając pewności siebie. Przynosi nadzieję i daje poczucie bezpieczeństwa. Jest lekarstwem na stres, przemęczenie i kłopoty z koncentracją. Wpływa bardzo korzystnie na pracę mózgu, przez co poprawia procesy logicznego myślenia. Odświeża, rozbudza i rozjaśnia umysł. Poprawia pamięć i zdolności językowe oraz wzbogaca intelektualnie. Poprawia też  krążenie.


Tusze do rzęs marki Mabylline, to moje ulubione maskary. Oczywiście tylko te, ze zwykłą szczoteczką. Wszystkie silikonowe odpadają. Tusz i grzebyk bardzo dobrze współgrają z moimi rzęsami. 

***


Zielony- jest barwą powszechnie spotykaną w naturze. Rośliny są zielone, ponieważ zawierają chlorofil. Ten kolor uzyskuje się z żółtego i niebieskiego. To naturalny kolor uzdrawiający. Jest najbardziej neutralną z barw występujących w przyrodzie. Dodaje pewności siebie, uspokaja, poprawia nastrój, pomaga rozładować wewnętrzne napięcia, regeneruje system nerwowy, uspokaja oczy, powoduje wzmożenie koncentracji, ułatwia percepcję zmysłom. Reakcją organizmu na barwę zieloną jest obniżenie ciśnienia krwi, poczucie spokoju. Daje wrażenie większej przestrzeni, a przez to bezpieczeństwa.


Wydaje mi się, że tu zbytnio rozpisywać się nie muszę. Mój ulubieniec roku. Liz Earle i jej krem myjący to hit wszechczasów. Więcej przeczytacie TU.

***


Niebieski- Początkowo do XIV wieku w języku polskim „niebieski” oznaczało „przynależny do nieba”, a dopiero później wyraz ten stał się osobnym określeniem barwy niebieskiej, charakterystycznej dla koloru niebaJest kolorem ochładzającym, mającym silne właściwości uspokajające. Wycisza wewnętrznie, działa nasennie. Pozwala organizmowi wyzwolić własne mechanizmy uzdrawiające. Według naukowców to najsilniejszy antyseptyk. 


Tu również nie widzę powodu nadmiernego rozpisywania się. Każdy chyba kiedyś miał lub ma tą dobroczynną maść. Nawilża, koi podrażnioną i suchą skórę. Jest obowiązkowo potrzebna w każdym domu.

***


Indigo/ Indygo barwa o odcieniu pomiędzy niebieskim i fioletowym. powoduje wyciszenie wewnętrzne, działa na zaburzenia nerwowe. Wznosi umysł ku wyższym celom. Leczy astmę, paraliż, choroby płuc, czkawkę, półpasiec, choroby oczu i uszu. Działa znieczulająco, co pozwala na złagodzenie odczuwania ostrych bólów somatycznych. Stymuluje ostrość pięciu zmysłów oraz intuicję.



Szampon i odżywka tej marki bardzo dobrze się u mnie sprawdziła. Plus za naturalne składniki. Bardzo polecam wypróbować. więcej TU.

***


FioletowyFioletowy od zawsze kojarzył się z władzą, uduchowieniem i szlachetnością. Zmniejsza pobudzenie nerwowe, wspomaga wysiłek umysłowy, odpręża, uśmierza ból. Normuje działanie gruczołów wydzielania wewnętrznego, leczy choroby oka, reumatyzm, choroby pęcherza moczowego, nerek, choroby umysłowe.


Bardzo polubiłam szminki do ust marki Rimmel. Nawilżają usta, trzymają się w miarę długo i nie są drogie.

***


Mam nadzieję, że zaciekawiłam Was tym tagiem i oczywiście wszystkich chętnych zapraszam do wzięcia w nim udziału.  Jaki jest Wasz ulubiony kolor? Moje to zdecydowanie kolory ziemi- zieleń, niebieski, żółty. 



Źródło pomocnicze 1, 2.

Nowszy post Starszy post Strona główna

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam jajeczka eos:) i strasznie mnie kusi ten krem myjący:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie ten krem to KWC! Koniecznie sprobuj. Jezeli cena jest zbyt wysoka, polecam zamowic probke.

      Usuń
  2. Ah moje ukochane produkty Liz Earle! Żałuję, że dostęp do nich jest taki marny :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety w PL ciezko o nie, ale kto wie. Moze juz niedlugo przywedruja do Polski :)

      Usuń
  3. Tusz do rzęs Collosal jak dla mnie jeden z lepszych tuszy:)
    Też stosuję maść z wit.A:)
    Ciekawy post:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje :) milo czytac, ze komus sie podoba. To daje mitywacje do dzialania.

      Usuń
  4. ja też lubię szminki Rimmel :)
    maść ochronna z witaminą A też stele u mnie gości.
    Balsamu do ust z Eos nigdy nie miałam, choć mam na niego chrapkę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jezeli znajdziesz go gdzies na promocji, to polecam kupic :)

      Usuń
  5. Świetny post! Uwielbiam szminki Rimmel, mają piękne kolory :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje :) Rimmel ma duzy wybor kolorow szminek.

      Usuń