Top-ads

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Herbaty, a nasze zdrowie

By | 17:45 6 comments


  Dziś będzie o trzech herbatkach, ich właściwościach zdrowotnych i wpływie na naszą urodę. Wiadomo, że sama pielęgnacja kosmetykami jest tylko powierzchowna i warto zadbać o nas od środka. Na rynku dostępne są różne suplementy, ale nie mają one potwierdzonej skuteczności. Dla mnie osobiście są tylko i wyłącznie produktem śmieciowym, który ma przynosić ich właścicielom dochody. Od setek lat kobiety stosowały produkty, które dała nam natura i właśnie na nich dziś chcę się skupić. Trzy herbatki, które warto pić. 




Zielona herbata




  Bardzo popularna i chyba każdy z nas choć raz jej spróbował. Powstaje z młodych, niesfermentowanych listków suszonych tuż po zbiorze. Jest bogata w  żelazo, wapń, potas oraz witaminy A, C, B, E i K. Zawiera liczne związki m.in. kofeinę, taninę i polifenole chroniące przed zniszczeniami komórek przez promieniowanie słoneczne, a także ma wpływ na zmniejszenie się zmarszczek. Bardzo dobrze walczy ze suchą skórą, hamuje aktywność enzymów odpowiedzialnych za nasilenie pracy gruczołów łojowych, więc tu osoby z trądzikiem szczególnie powinny się z nią polubić. Zawarte w zielonej herbacie katechiny i kofeina pomogąją w walce z cellulitem i pozbawioną jędrności skórą. Dzięki niej organizm oczyszcza się z toksyn, a skóra staje się napięta i gładka. 
Dodatkowo picie tej herbaty ma dobry wpływ na nasz metabolizm, wspomaga spalanie tłuszczu, przez co przyspiesza proces odchudzania. Również chroni nas przed rakiem- chroni komórki DNA przed mutagennym wpływem promieniowania UV.

Pieje ją już od bardzo dawna i choć pierwszy łyk mi nie smakował, to teraz nie wyobrażam sobie dnia bez przynajmniej jednego kubka zielonej herbaty. 




Skrzyp polny





  Wzmacnia kruche paznokcie, wzmacnia i zapobiega wypadaniu włosów, uszczelnia kruche naczynka krwionośne, ujędrnia skórę i poprawia jej elastyczność, przyspiesza gojenie, łagodzi zmiany zapalne, działa antybakteryjnie, oczyszcza, odżywia skórę i przyspiesza jej regenerację; zapobiega przedwczesnemu starzeniu się skóry, hamuje rozwój grzybów chorobotwórczych. 
Dodatkowo picie jej pomaga w walce z żylakami, pękającymi naczynkami krwionośnymi; miażdżycą, problemami z sercem, a także dobrze wpływa na układ trawienny. 

Moje włosy nadmiernie wypadają w okresie jesienno- zimowym, paznokcie częściej się łamią, a cera jest czara i matowa. Zakupiłam więc suszony skrzyp polny i mam zamiar nauczyć się go pić. 




Rumianek





  Wyciągi z kwiatostanów charakteryzują się działaniem przeciwzapalnym, łagodzącym, zmniejszającym obrzęki. Rumianek zmiękcza skórę, poprawia jej koloryt, wzmacnia blond kolor włosów, delikatnie oczyszcza skórę, ujędrnia skórę, odświeża cerę, delikatnie wybiela. Jest idealny do pielęgnacji cery wrażliwej, podrażnionej i delikatnej. 
Dodatkowo łagodzi stany zapalne przewodu pokarmowego, łagodzi migreny, stany nerwowe, bolesne skurcze,owrzodzenia. Okłady z rumianku mają zbawienny wpływ na zapalenie spojówek, a także łagodzą podrażnienie i zmęczenie oczu.

Bardzo chętnie sięgam po niego, kiedy moje spojówki są wysuszone od ogrzewania w pomieszczeniach lub kiedy pobolewa mnie żołądek




Czy Wy pijecie któryś z tych specyfików? Jeśli tak, to jakie efekty zauważyliście?










Nowszy post Starszy post Strona główna

6 komentarzy:

  1. ja zauwzylem wysyp po zielonej ale to norma wkoncu oczyszcza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jeżeli coś oczyszcza nasze ciało, to możemy spodziewać sie tzn. Wysypu. On jednak kiedyś sie skończy ;)

      Usuń
  2. Suplementy mają uzupełniać braki określonych mikroelementów, witamin itp, to wcale nie znaczy, że dadzą jakiś widoczny efekt, bo wcale nie do tego służą. Poza tym zioła mają dokładnie tą samą zasadę działania - to takie naturalne suplementy, chociażby skrzyp - pomaga na włosy bo przyjmując go suplementujemy krzemionkę. Też piłam skrzyp z pokrzywą jakiś czas, obecnie drożdże, ale nie jestem aż tak krytyczna do gotowych suplementów :) z tych które wymieniłaś regularnie piję tylko zieloną herbatę, ale prawdę mówiąc robię to ze względu na jej smak, a nie działanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tych suplementów pije wapno :) wiadomo, ze łatwiejszy sposób na zdobycie go, ale mnie chodziło o te "magiczne" , których w sklepach jak grzybów po deszczu. Nie ufam im, ale moja opinie wyrobiłam po tym, jak po ich stosowaniu nie było rezultatów. Zdaje sobie sprawę, ze może być gdzieś jakiś dobry :) jeżeli chodzi o zielona, to faktycznie w smaku dobra, a przy okazji jak dobrze działa :))

      Usuń
  3. E, ja piję zwykłego Liptona lub jakieś owocowe ^^

    Pozdrawiam,
    Czmiel

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię malinowy susz owocowy z Tesco (tego w Pl) jest tania i przede wszystkim pyszna;)

      Usuń