Top-ads

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Dlaczego warto ćwiczyć?

By | 22:13 12 comments


  Aktywność fizyczna poprawia ogólny stan zdrowia i  pomaga w utrzymaniu smukłej sylwetki, a także rzeźbi nasze ciało. Ma duży wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. Ruch ma najbardziej korzystny wpływ kiedy jest systematyczny i długotrwały. 



1. Ćwiczenia pomagają utrzymać odpowiednią wagę i wygląd ogólny. 

Obok odpowiedniej, zdrowej diety ruch ma duży wpływ na utrzymanie lub spadek wagi. Przyspiesza przemianę materii. Odpowiednio dobrane ćwiczenia pomogą nam wyrzeźbić mięśnie, wzmocnić kości, zmniejszyć poziom tłuszczu. 


2. Ćwiczenia poprawiają odporność.

Poprzez wysiłek fizyczny wzmacniamy nasz układ immunologiczny i hartujemy organizm. Poprawia się bariera bezpieczeństwa chroniąca przed chorobotwórczymi wirusami i bakteriami. Ruch wzmacnia siłę mięśnia sercowego, poprawia krążenie i dotlenia komórki. 



3.Aktywność fizyczna ma ogromny wpływ na nasz stan psychiczny.

Sport jest idealnym środkiem antydepresyjnym. Podczas ćwiczeń organizm wytwarza tak zwane hormony szczęścia, czyli endorfiny. Poziom stresu się obniża. Ponadto, ćwiczenia poprawiają sen, który po wysiłku staje się spokojniejszy oraz głębszy, co z kolei przedłuża młodość mózgu- umysł funkcjonuje sprawniej oraz łatwiej jest się skoncentrować.


4. Dotleniamy nasz organizm.

Ruch sprawia, że naszemu organizmowi dostarczamy większą dawkę tlenu, dzięki czemu poprawia się praca wszystkich narządów. Również szybszy przepływ krwi ma dobroczynny wpływ na pracę mięśnia sercowego. Krew szybciej transportuje materiały budulcowe, energetyczne oraz metabolity. 


5. Więcej energii, większa wytrzymałość. 

Systematyczne ćwiczenia sprawiają, że nasz organizm staje się wytrzymalszy i pełen wigoru. Stajemy się oporniejsi na zmęczenie i ogólne znużenie. Wiele czynności wykonujemy z mniejszym wysiłkiem, niż osoby, które nie uprawiają sportów.



6. Pozbywamy się toksyn z organizmu.

W trakcie ćwiczeń intensywnie się pocimy, co pomaga skórze wydalić toksyny, pozbyć się martwych komórek oraz innych zanieczyszczeń skóry. Wraz z potem organizm usuwa sól, która jest przyczyną wielu schorzeń. Przez odblokowane gruczoły organizm pozbywa się sebum. Skóra staje się gładsza, oczyszczona, a także lepiej ukrwiona.


7. Normowanie stężenia cukru we krwi. 

Wysiłek fizyczny zmniejsza stężenie glukozy we krwi. Systematyczny trening oparty na dynamicznej pracy wszystkich grup mięśni, powoduje wzrost stężenia wolnych kwasów tłuszczowych, które pomagają w utrzymaniu właściwego stężenia glukozy podczas pracy mięśniowej. 



***


  Pewnie znalazłoby się jeszcze kilka innych powodów, dla których watro ruszyć się z kanapy. Nieważne czy będzie to joga, jazda na rowerze, czy siatkówka. Ważne, by być wytrwałym i systematycznym w ćwiczeniach. Pracując nawet fizycznie nie ćwiczymy naszego ciała wystarczająco, bo organizm przyzwyczaja się do takiego trybu i nawet 12-sto godzinna zmiana nie pomoże. Ja osobiście zauważyłam mnóstwo pozytywnych aspektów. Moja kondycja, odporność i skóra znacznie  się zmieniły. Tyczy się to również mojego samopoczucia, które jest o wiele lepsze. Ci z Was, którzy czytali 50 faktów o mnie na pewno zrozumieją. 

Zachęcam więc Was do ćwiczeń i myślę, że argumenty tu napisane choć trochę do Was przemówiły. 





Lubicie aktywność fizyczną? Jak ćwiczycie? Co myślicie o ostatnio popularnych płytach z treningami? Znacie inny powód, dla którego warto być aktywnym?



W wolnej chwili zapraszam na mój instagram. 


Nowszy post Starszy post Strona główna

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam aktywność fizyczną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę zacząć ćwiczyć :)
    chętnie obserwuje :)
    http://cosmetics-my-live.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znajdz motywacje i zacznij juz dzis :))

      Usuń
  3. Najlepsza jest jazda na rowerze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy mieszkalam w Polsce, to codziennie przez ponad 4 lata jezdzilam na rowerze, a ze mieszkalam blisko gor, to czesto byla to jazda wyczynowa :))

      Usuń
  4. ja ćwiczę głównie dla lepszego samopoczucia, a wyżej wymienione przez Ciebie czynniki są dla mnie "dokładką" :) korzystam z siłowni/fitness, mam karnet i to mnie dodatkowo motywuje do działania :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli cwiczysz wg nr 3go :)) ja kupilam dosc drogi karnet i to na rok, wiec motywacja tez byla :)

      Usuń
  5. Ja dwa razy w tygodniu chodzę na fitness i czuję się po nim świetnie.
    kochamurode.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozytywna energia to ogromna dawka endorfin :)

      Usuń