Top-ads

Obsługiwane przez usługę Blogger.

DIY: Garden candle holder, czyli pomysł na reanimację starych szklanek

By | 18:54 26 comments


  Wielkie centra handlowe, lokalne sklepiki i inne targowiska to nieograniczony dostęp do zdobywania nowych nabytków do domu. Przeszkodą jest tylko budżet, który często nadszarpujemy. Ja uwielbiam gadżety domowe, zwłaszcza kuchenne. Przez ostatnie lata zmieniałam kilka razy mieszkania, które oczywiście miały różne wnętrza i kolory. Z tego względu w mojej kuchni pojawiło się wiele różnorodnych miseczek, szklanek, kubków i innych rzeczy. Jednym słowem cała gama kształtów i kolorów. Ostatnio robiąc porządki w szafkach znalazłam kilka literatek, które były już nieco pozdzierane. Dodatkowo większość się stłukła, więc tych było dosłownie kilka. Postanowiłam dać im drugie życie.

  Nadszedł upragniony czas grillowania i rozkoszowania się łonem natury. Wieczory są coraz cieplejsze i chętniej jemy kolacje na zewnątrz. Aby umilić mrok i atmosferę wieczorami zapalamy świeczki. Chciałabym więc zaoferować Wam tani i szybki sposób na ozdobny świecznik, który sami spersonalizujecie. Możecie do tego wykorzystać stare szklanki, miski lub ciekawe butelki. 




Do ozdabiania szkła użyłam lakierów do paznokci. Mam ich trochę, a w razie błędu lub kiedy już wzór się znudzi można je szybko zmyć zmywaczem. Polecam jednak użyć tych tańszych lub mniej przez nas lubianych. Pomocne mogą być też wykałaczki, wąski pędzelek lub sonda do zdobienia paznokci oraz brokat do posypania. Jeżeli planujecie pomalować paski lub inne kształty, to przyda się taśma klejąca. Dodatkowo miałam pod ręką zmywacz i patyczek do uszu. Podczas malowania możecie niechcący gdzieś wyjechać z linią czy coś pochlapać.


Ja upodobałam sobie kropki. Nie są nachalne i taki wzór daje ciekawy cień wieczorem. Jako, że pastele wróciły w tym roku do łask, postanowiłam je przenieść również do ogrodu. Nie zdecydowałam się na pomalowanie w całości szkła. Pomysłów na połączenia kolorystyczne jest tysiące. To od Was zależy jaki kolor wybierzecie. Myślę, że różne wzory w stylu ombre również będą wyglądać ciekawie. Takie  świeczniki to również dobry pomysł na drobny upominek. Chcielibyście taki?



  Co myślicie o takim ozdabianiu starej zastawy kuchennej? Macie pomysł na ciekawy wzór? Dajcie znać co sądzicie o tym pomyśle.


Nowszy post Starszy post Strona główna

26 komentarzy:

  1. Pięknie to wygląda:) Chyba zgapię od Ciebie, bo właśnie mam w domu kilka starych szklanek, które ostały się jako ostatnie z wytłuczonych kompletów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. Daj znac jak wyszly. Moze jakies zdjecie przeslesz? :)

      Usuń
    2. Jak wyjdą w miarę wyględne to na pewno się pochwalę:)

      Usuń
  2. Pięknie wyszły te szklaneczki, ciekawe czy się zmyją szybko jeżeli by wziąć je do użytku, np. do zimnych napojów :) A lakierów nie używanych troszkę stoi na półce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super trwate te wzory nie beda, ale zawsze mozna szybko pomalowac ubytki :)

      Usuń
  3. Prawdziwe piękności! Ja mam podobne szklanki tylko ze ze sklepu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje :) musze podgladnac te sklepowe wzory :)

      Usuń
  4. Bardzo mi się podoba!

    Pozdrawiam cieplutko :)
    www.nataliamajmonroe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dziekuje:) milo mi czytac Twoj komentarz.

      Usuń
  6. Piękne świeczniki. Kiedyś pomalowałam kubek lakierem do paznokci. Po zaparzeniu herbaty unosił się przykry, chemiczny zapach. Trzeba uważać, bo czasem lakiery mogą się topić, ale ze świecznikami chyba nie ma takiego problemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam sie. Jednak te szklanki maja byc w ogrodzie, wiec tam jest juz swieze powietrze :) ja zapalam w nich te male swieczuszki, wiec one az tak szkla nie nagrzewaja. Kubek mocno sie ogrzewa na calej powierzchni. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Ciekawy pomysł, chociaż ja nie miałabym tyle cierpliwości aby tak precyzyjnie ozdabiać szklanki :) Polecam Birchbox :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) musze o nim na spokojnie poczytac. Dzis mialam college, wiec nie mialam czasu. Na ogol nie. Ciekawia mnie te wszystkie pudla, ale w tym kilka kosmetykow i marek mnie zaciekawilo. Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. bardzo fajnie ozdobiłaś szklanki :D
    jak z IKEI ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje :) dawno w Ikei nie bylam i chyba musze to nadrobic :)

      Usuń
  9. Świetny pomysł!!!!! Następny grill zapowiada się bardzo klimatyczny ;)))))

    OdpowiedzUsuń
  10. W ogole nie pomyslalabym ze to zrobione lakierem! Zwlaszcza ten w srodku wyglada jakby cos bylo naklejone!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie, ze dalo taki efekt. Polecam tez specjalne markery do szkla. Mozna robic rozne wzory bez obawy, ze pod wplywem ciepla sie roztopia :)

      Usuń
  11. Rewelacyjny pomysł :) tym bardziej, że rozwija się moda na rękodzieło oraz przetwarzanie staroci na nowości :)
    Niestety, mi brakuje talentu artystycznego. Świetne w tym przypadku sprawiłyby się też słoiko - szklanki po nutelli ;)!
    http://plotkarra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to swietny sposob. Nutelle chyba kazdy lubi :)) takie ozdabianie nie wymaga mega talentu. Tylko checi sie licza :)
      Pozdrawiam

      Usuń