Top-ads

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Malownicza wioska Luss, Loch Lomond - Z wizytą w Szkocji

By | 20:31 13 comments


  O tym, że Szkocja to zielona wyspa, z mnóstwem wspaniałych miejsc do zwiedzania możecie zobaczyć już we wcześniejszych wpisach. Ja odkrywam je z każdą nową wyprawą. O Loch Lomond wspomniałam już tu, ale to magiczne miejsce zasługuje na kolejną notkę. Na jego zachodnim brzegu znajduje się malownicza wioska Luss, o której dziś będzie. Jeżeli kiedyś będziecie w Szkocji, to to miejsce obowiązkowo musi się znaleźć na liście 'do zobaczenia/ zwiedzenia'.




Luss (Lus-z Galickiego zioło) to mała wioska z malowniczymi kamiennymi domkami dookoła. W każdym ogrodzie kwitnie mnóstwo pięknych kwiatów, a ich zapach roznosi się z każdym podmuchem wiatru. Jest tu dużo słynnych B&B, czyli bed and breakfast, hotel, miejsca na słynną Brytyjską popołudniową herbatę, sklepy z pamiątkami i jedna z większych atrakcji- wodne taksówki. Za rozsądną cenę można przepłynąć się po jeziorze wraz z grupą lub samemu.


Polecam kliknąć dwa razy na zdjęcie i oglądać je w dużej rozdzielczości.
Co jeszcze można tu zobaczyć?


Wzdłuż brzegu można spacerować, opalać się i rozkoszować pięknymi widokami. Na zdjęciach powyżej możecie zauważyć niebiesko- fioletowe wzgórza. Są one porośnięte kwiatami, których nazwy nie znam, ale wiem, że pachną na kilometr. To niesamowity widok jadąc dookoła tego miejsca.


Spacerując dookoła wioski czujemy się trochę przeniesieni w bajkowy świat. Każda uliczka ma swój urok i każda prowadzi nad wodę.  Kolory kwiatów mienią się w słońcu, a ich zapach koi zmysły. W oddali słychać szum wody i śpiew ptaków.  Wyobrażałam sobie jakby mógł wyglądać mój ogród i czy udałoby mi się znaleźć te wszystkie odmiany kwiatów.


Na uboczu, lecz wciąż nad wodą, znajduje się stary Kościół. Został on zbudowany w 1875 roku  przez Sir James Colquhoun, ku pamięci jego ojca, który utonął w jeziorze w grudniu 1873 roku. Kościół słynie z usług on-line, a także z odprawianych tu ponad stu wesel rocznie. Przyznam, że w takim miejscu to i ja mogłabym się skusić na ceremonię.





Pamiątki. Oj tak, kto nigdy nie przywiózł z wycieczki choć jednej? Tu znajduje się kilka sklepów, w których kupimy oryginalne Szkockie wyroby, takie jak np. szaliki i swetry wełniane, mydełka i inne ręcznie robione kosmetyki; słodycze, konfitury i mnóstwo innych rzeczy.


Po zwiedzaniu często zatłoczonego miasteczka polecam udać się nieco dalej w cichsze miejsce na spacer, rower, wędkowanie czy grilla. Słońce, woda, śpiew ptaków to zdecydowanie przepis na udaną wycieczkę. Baterie naładowane na kolejne dni.


Był ktoś z Was? Co sądzicie o takich miejscach? Lubicie zwiedzanie?

Nowszy post Starszy post Strona główna

13 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. :) magiczne miejsce. Polecam odwiedzic.

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia! Ja spędziłam kiedyś w Szkocji trzy miesiące w systemie: pracuję na miejscu, żeby się utrzymać i móc podróżować po rejonie. Mieszkałam godzinę drogi od Edynburgu (po drugiej stronie zatoki) i sporo czasu spędziłam na zwiedzaniu Szkocji. Chociaż skupiałam się głównie na wschodzie i północy. Wędrówka wzdłuż Loch Ness - to było coś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje :) to swietny pomysl na pokrycie kosztow wycieczek. Pracowac tam, gdzie sie chce zwiedzac:) u mnie akurat tak sie sklada, ze w wiekszosci zwiedzalismy te zachodnie i polnocne strony, ale przyjdzie czas na ta druga :)

      Usuń
  3. bardzo ładnie :) ja byłam kiedyś w Irlandii :) podobnie więc wspominki wróciły dzięki Tobie :)
    uwielbiam podróże! za 9 dni kolejna - urlop :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie, ze przywolalam mile wspomnienia :) Irlandia Pn i Pd jest rowniez na mojej liscie 'do zwiedzenia'.
      Powoli juz mozesz sie pakowac. Udanego urlopu. Naladuj baterie i wracaj :))

      Usuń
  4. Jejciu, jak tam pięknie! Mogłabym jechać choćby zaraz:)

    OdpowiedzUsuń
  5. No to już wiem gdzie się wybiorę przy najbliższej okazji (czyt. za trzy tygodnie). A ze w tym roku urlop spędzamy w Szkocji (do Polski niestety dopiero we wrześniu lecimy) to już od dłuższego czasu poszukuję ciekawych miejsc na krótkie 1-2 dniowe wypady :) Dziękuję za inspirację!
    Ja ze swojej strony polecam wyspę Skye - po kwietniowym wyjezdzie tam czuję ogromną chęć powrotu i już kombinuję kiedy i jak to zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie, ze Cie zaintrygowalo to miejsce. Mam nadzieje, ze na miejscu doznasz rowniez zachwytu :) oby pogoda dopisala. Daj znac jak wrocisz co sadzisz o tym miejscu. Skye to magiczne miejsce i na pewno jeszcze w tym roku tam sie pojawie :)

      Usuń
  6. pieknie;)))chyba mam pomysl na jutro;)a ja polecam malutka rybacka wioske St Abbs,z rezerwatem ptakow ,albo piekny zakatek Pease Bay,tez w poblizu Edynburga:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za polecenie tych miejsc. Nie mamy planow na jutro, wiec moze wlasnie tam sie wybierzemy :)) oby tylko pogoda dopisala.

      Usuń
  7. Miejsca na pewno magiczne, bardzo przyciąga :)

    OdpowiedzUsuń