Top-ads

Obsługiwane przez usługę Blogger.

DIY Sharpie Decor, czyli szybki sposób na nudną zastawę

By | 18:29 12 comments


  Każdy z nas ma w domu stare szklanki, kubki, wszelkiego rodzaju miseczki i inne tego typu rzeczy. Niedawno prezentowałam Wam jak odnowić stare szklanki. Dziś nieco inny sposób na wprowadzenie wzorów i kształtów w naszych czterech kątach. Metoda ozdabiania permanentnym markerem przyszła ze Stanów i odkąd ją poznałam wiedziałam, że muszę spróbować. Jakie były tego efekty? Sami oceńcie. 



 Do ozdabiania potrzebujecie permanentnego markera o różnych kolorach. Ja postawiłam jednak na czarną barwę. Nie byłam pewna jak mi pójdzie ozdabianie, ale już dziś wiem, że przy najbliższej okazji kupię kolorowe pisaki. U mnie marki Sharpie, która jest tu łatwo dostępna i niedroga. Sami zdecydujecie jakiej grubości będzie linia. 


Jeżeli macie ochotę na różne napisy i litery, proponuję Wam poszukać szablonów lub zrobić je samemu. Wystarczy wydrukować lub przerysować na kawałku papieru i wyciąć. Następnie umiejętnie nakleić na kubek lub inną rzecz i odrysować. Podobnie można zrobić z innymi wzorami, tj. kwiatami, kształtami, itp. Ja wyjątkowo postanowiłam zrobić to ręcznie bez szablonów. Było trudno utrzymać poziom (możecie nakleić poziomo taśmę, która pomoże w pisaniu czy rysowaniu), ale minimalne odchylenia w tym przypadku mi nie przeszkadzają. 


Ta propozycja nie każdemu przypadnie do gustu, ale miska z oczami przyda się na spotkaniach i przyjęciach, gdzie będę podawać różne przekąski. Będzie nieco zabawna, ale może doda uśmiechu gościom. Kompletnie nie mam talentu do rysowania, ale chyba nie wyszło najgorzej. 


Mały talerzyk deserowy z hasłem, które miło będzie czytać jedząc pyszne ciasto i popijając herbatę. Duży obiadowy talerz z przesłaniem, które chyba nie do końca dobrze wyszło. Wszelkie wzory są tu mile widziane. Kropki, paski, listki i mnóstwo innych inspiracji, które możecie znaleźć w sieci i w Waszej głowie. 


Jeżeli już zdecydujecie się na permanentne zwory, to pamiętajcie o tym, by naczynia włożyć do piekarnika i nagrzewać do 200C przez ok.30-45 minut. Jeżeli bardzo zależy Wam na dłuższej trwałości, to po ostygnięciu kubków, czy innej zastawy, ponownie je wypieczcie (jeżeli zauważycie niedociągnięcia, to możecie je poprawić). 


Permanentne markery przeznaczone są do różnych powierzchni. Najlepiej kupować te uniwersalne lub przeznaczone do konkretnych materiałów. Dostępność ich jest duża i na pewno bez problemu je kupicie. Ja omyłkowo zabrałam ten do tkanin, więc uważajcie przy zakupie. 


Wykonanie tych wzorów i napisów było bardzo proste. Sprawiło mi dużo radości i spędziłam miłe popołudnie obmyślając co wykonać. Nie do końca wszystko było w moim guście, dlatego w ruch poszedł zmywacz do paznokci, który bez problemu wszystko usunął. Myślę, że takie kubki mogą być świetnym prezentem dla bliskiej osoby. Łatwo spersonalizować, a rzecz na pewno będzie bardzo wartościowym upominkiem. 



Jestem bardzo ciekawa, czy ktoś z Was wykonywał już takie ozdoby i co w ogóle o nich myślicie? Jakie wzory Wam odpowiadają?


Nowszy post Starszy post Strona główna

12 komentarzy:

  1. coś pięknego :) ja dostrzegam tutaj duży talent :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje, ale zapewniam, ze talentu tu duzego nie trzeba miec :)

      Usuń
  2. bardzo ładnie :) podoba mi się ale takiego talentu to ja nie mam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje. Mysle, ze warto sprobowac. Kto wie, moze jednak gdzies ten talent drzemie :)

      Usuń
  3. a jaki rodzaj Sharpie wybrałaś? Ten do ceramiki? Testowałaś zmywanie w zmywarce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam zmywarki, wiec nie wiem jak w tym przypadku z trwaloscia. Ja omylkowo kupilam do tkanin( nie polecam), wiec musze teraz kupic do ceramiki lub uniwersalny i poprawic :/

      Usuń
  4. Super to wygląda :)
    P.s w tytule w słowie "szybki" brakuje literki "b" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje :)
      Juz poprawiam. Dziekuje za wiadomosc :))

      Usuń
  5. Ty mówisz, że nie potrafisz rysować??? Potrafisz, uwierz mi! :) Dla mnie kubek 'TEA time' mistrzowski! Wygląda lepiej niż ze sklepu! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacja, muszę poszukać sobie takiego mazaka i kupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Koniecznie sprobuj. Pamietaj tylko, by kupic odpowiedni do ceramiki :))

      Usuń