Top-ads

Obsługiwane przez usługę Blogger.

DIY Cytrynowy scrub do rąk

By | 17:40 4 comments
 Zapraszam Was do wykonania super łatwego i pysznego scrubu/ peelingu do rąk. Robi się go w pięć minut. Ma świetne działanie i wspaniały zapach.


 Lato w pełni, choć u mnie niestety tylko to kalendarzowe i szkolne. W Wielkiej Brytanii pogoda nas w tym roku nie rozpieszcza, choć wierzę, że prawdziwe lato jeszcze do nas zawita. Dawno temu z bratową kupiłyśmy gotowy peeling do rąk (pisałam o nim >TU<) i bardzo przypadł nam do gustu. Później robiłam jego domowe wersje i doszłam do wniosku, że takie są o wiele lepsze w składzie, działaniu i wcale nie robi się je długo.



Składniki:

2-3 łyżki soku z cytryny
ok. 2 łyżki cukru kryształu (brązowy też się nada)
łyżka oleju kokosowego 
starta skórka z cytryny


Olej kokosowy roztapiamy i lekko ostudzony mieszamy z sokiem z cytryny, cukrem i skórką. Gotowe! Teraz możemy dokładnie umyć nim ręce i podziwiać gładkość skóry. Prawda, że proste i szybkie w wykonaniu? 

Scrub wygładza i odżywia skórę. Pobudza krążenie i działa na nasze zmysły. Olej kokosowy nawilża i natłuszcza skórę, a zawarta w cytrynie witamina C to naturalny antyoksydant, który neutralizuje szkodliwe działanie wolnych rodników. Kwas cytrynowy usuwa przebarwienia, a flawonoidy i fitohormony pomagają zachować skórze sprężystość.



Wystarczy użyć niewiele na całe dłonie, dlatego też resztę produktu przełożyłam do szklanego słoiczka i włożyłam do lodówki. Przechowujemy go tak przez tydzień. Nic się nie zmarnuje. Na pewno chętnie będziecie po niego sięgać. 



Drobne rady:

Olej kokosowy można zastąpić migdałowym lub po prostu innym kuchennym.
Zamiast cukru można użyć morskiej soli.
Do peelingu możemy dodać miód, miętę lub limonkę.
Jeżeli peeling wyjdzie zbyt sypki dodajcie oleju lub soku z cytryny i odwrotnie. 




Co myślicie o tym scrubie? Spróbujecie zrobić? Wolicie te domowe czy kupne?

***

ZAPRASZAM RÓWNIEŻ DO WYPRÓBOWANIA INNYCH DOMOWYCH SPECYFIKÓW:










Nowszy post Starszy post Strona główna

4 komentarze:

  1. Ja robiłam zawsze peeling składający się z oliwy i cukru. Ale Twój pachnie lepiej więc pewnie go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytryna daje piekny i odswiezajacy zapach. Mozesz jeszcze dodac swiezy listek bazylii i troche soku z limonki. Pycha :))

      Usuń
  2. Świetny pomysł! Na pewno wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. olej kokosowy i cytryna - scrub idealny! na pewno spróbuje.

    OdpowiedzUsuń